Malo 96
€ 49.000
Scandinavisch schip dat in goede staat verkeert, groot vaargebied door geringe diepgang en vergelijkbare kwaliteit als Hallberg Rassy!

De Malo 96.

Een zeer net scandinavisch schip, gebouwd in 1988 op het zweeds eiland 'Henan'. 
Malo Yachts is een van de meest ervaren jachtbouwers en staat bekend voor zijn hoge kwaliteit zeiljachten.
Deze zweedse kwaliteit is dan ook terug te vinden in het verfijnde teakdeck, het mahonie interieur en de sterke romp.

Deze Malo brengt een aantal grote voordelen met zich mee:

- door de geringe diepgang maar zeewaardigheid van het schip kan een zeer groot vaargebied worden gerealiseerd.

- het schip is voorzien van een targa beugel, deze houdt de losse lijnen uit de kuip weg voor een veiligere vaarbeleving. De targa beugel is zeer geschikt voor zeilers met kinderen omdat er hierdoor geen giek of lijnen kunnen rondslingeren door de kuip.Tevens geeft de targa beugel meer constructieve zekerheid.

- Zeer ruime en lange slaapplaatsen in vergelijking tot een Hallberg Rassy 312.

- In 1998 is motor vernieuwd en sindsdien zijn er erg weinig motoruren gemaakt.

- Een fijne, diepe kuip en een hoog vrijboord.

- De buiskap die vernieuwd is in Maart, 2022.

Naast deze voordelen heeft het schip een ruime zeilinventaris, namelijk: een grootzeil, rolfok en een stormfok, ook kan het schip gevaren worden met een spinnaker.
De motor is zeer toegankelijk omdat deze van zowel boven als de voorkant benaderbaar is.
Ook heeft de eigenaar in het afgelopen seizoen het onderwaterschip aangepakt met een nieuwe primer laag en zelfslijpende antifouling.

Een super mooi klassiek schip, waar wij een eigenaar voor zoeken die net zo veel plezier van het schip zal beleven als de vorige eigenaar!

Enthousiast?

Neem dan snel contact op met Tornado Sailing en plan een bezichtiging in!

 

 


 

Algemeen

Ontwerper:
Olsöners Båtbyggen
Werf:
Malö Yachts (SWE)
Bouwnummer:
145
Rompvorm:
S-spant
Rompkleur:
Beige
Dek en opbouw kleur:
Beige
Dek en opbouw materiaal:
Hout
teakdeck uit 1988, vraagt naar enig onderhoud.
Kuip:
Achterkuip
Doorvaarthoogte normaal:
13,9 m
Diepgang:
135 cm
Lengte waterlijn:
846 cm
Ballast:
2.200 kg
gewicht van het schip: circa 4500 kg Excl. inventaris
Besturing:
Stuurwiel
Plek besturing:
Buiten
Roer:
Enkel
Kiel/zwaard:
Vaste kiel
Opmerkingen:

Antifouling in April 2022 aangebracht.

Accommodatie

Salon:
Eethoek:
Machinekamer:
Hutten:
2
Slaapplaatsen:
Vast: 4 Extra: 2
Type interieur:
Klassiek, warm
Kleur stoffering: blauw/ lichtgrijs
Matrassen:
Kussens:
Gordijnen:
Watertank & materiaal:
75 liter
Watertankmeter:
Watersysteem:
Hand
Toiletten:
1 Handmatig Toilet functioneert niet naar behoren
Kooktoestel & brandstof:
2 pit(ten) Gas
Oven:
Koelkast & voeding:
Opmerkingen:

Bij binnenkomst treft u de kombuis aan BB-zijde, uitgevoerd met een dubbele spoelbak, koelbox, een 2-pits kooktoestel + oven. Aan de BB-achterzijde bevindt zich de toegang tot de achterhut met een lang 2-persoonsbed en kastruimte. Aan de SB-zijde bevindt zich een navigatietafel uitgevoerd een marifoon (Rheinfunk), een schakelpaneel en tankmeters. SB-achter is de natte cel gesitueerd, deze is uitgevoerd met een wastafel, een toilet en veel kastruimte. De salon heeft een ruime ronde zitting met aan de BB-zijde, een grote (intrekbare) tafel. In het voorschip treft u de eigenaars hut, deze is uitgevoerd met een ruim en lang 2 persoons bed. Notabene zijn alle banken en bedden voorzien van een lattenbodem, voor extra comfort.

 

 

Motor en elektra

Aantal identieke motoren:
1
Start type:
Elektrisch
Type:
Binnenboord
Merk:
Volvo Penta
Model:
D2030
Bouwjaar:
vernieuwd in 1998!
Aantal cilinders:
3
Vermogen:
28 pk
Urenteller:
Draaiuren:
750
Circa 750, moeilijk af te lezen op de urenteller.
Brandstof:
Diesel
Keerkoppeling:
Overbrenging:
Schroefas
Voortstuwing:
Schroef
Koeling:
Direct
Brandstoftank aantal:
1
Totale inhoud brandstoftank(s):
75 liter
Brandstoftankmeter:
Toerenteller:
Volvo Penta
Accu:
2 x
Dynamo:
Voltmeter:
Walstroom:
Voltage:
12V

Navigatie en elektronica

Kompas:
Log/snelheid:
Dieptemeter:
Logic
Navigatieverlichting:
Voorste navigatielicht en het deklicht functioneren niet
GPS:
Furuno
Marifoon:
Rheinfunk

Tuigage

Type tuigage:
Sloep
Aantal masten:
1
Mast materiaal:
Aluminium
Sèlden
Verstaging:
Staaldraad
Aantal zeilen:
3
Zeilen materiaal:
Dacron
Grootzeil:
Fok:
is te kort en niet passend voor het schip
Stormfok:
Lieren:
Andersen, 2 snelheden
Handmatige lieren:
4

Uitrusting buitenom

Ankers & materiaal:
1 x Gegalvaniseerd
Anker bevestiging:
Lijn & ketting
Ankerlier:
Hand
Buiskap:
Buitenkussens:
Zeerailing:
Preek- en hekstoel(en):
Zwemtrap:
Teakdek:
Stootwillen, lijnen:
Kuiptafel:

Veiligheid

Reddingsboei:
Bilgepomp:
Handmatig