Bries is één van de eerste, als jacht gebouwde Lemsteraak (toen nog boeieraak genoemd) door Jan Goos één van de 1e charterschippers laten bouwen..

De "Bries" is een zeer ruim schip welke beschikt over een rijke historie. Het schip is van oorsprong gebouwd als een van de eerste lemsteraken die dienst ging doen als zijnde charterschip in 1916. In 2011 heeft het schip een volledige refit gehad waarbij het schip is gestraald en is behandeld met 2-componenten verfsysteem waardoor dit schip is beschermd tegen alle weersinvloeden. Door het ontwerp van het schip is er zowel binnen als buiten zeer veel leef ruimte. Ook bijzonder zijn de ruime gangboorden wat de veiligheid aan boord vergroot dit maakt het schip dan ook uitermate geschikt om met het hele gezin uit te varen.

€ 235.000
Brochure
Lengte: 14.45 m
Breedte: 5.18 m
Diepgang: 1.10 m
Bouwjaar: 1916
Ligplaats: Makkum
Materiaal: Staal
Motor: Ford 120PK

Algemeen

Vorm:Platbodem
Dek uitvoering:Staal
Opbouw vorm, materiaal:Staal
Kiel/zwaard:Zwaarden
Roer:Aangehangen
Besturing:Stuurwiel
Ramen:Gehard glas
Werf:'De Valk' Gebr. Hinloopen te Ouder-Amstel
Ontwerper:D. Zijlstra
Overig:
Het stalen jacht is gebouwd in 1916 naar de toen geldende normen. Het schip is zwaar gebouwd in verband met zeevaart. Het schip is geklonken en erg degelijk gebouwd. Het schip is geheel op een degelijke manier gerestaureerd in 2011 bij SRF te Harlingen en kan weer 100 jaar mee bij normaal onderhoud. Dit zal vele malen gemakkelijker gaan dan de eerste 100 jaar, daar het schip nu gestraald is en voorzien van een 2 componenten verf systeem zowel binnen als buiten.

Accommodatie

Materiaal, kleuren:Teak
Verblijfsruimtes:Salon
Hutten:3
Slaapplaatsen:8
Stahoogte:1,90
Toilet:Jabsco elektrisch
Douche, bad:Douche in natte cel
Geluidsinstallatie, TV:Marquant CD/MP3
Kooktoestel/pitten:4-pits gastoestel Gimeg
Koelkast:Candy koelkast
Vriezer:Vriesvak in koelkast
Verwarming:Maritime booster d.m.v. radiatoren
Overig:
Bij binnenkomst treft u direct aan stuurboordzijde de ruime hoekkombuis aan welke voorzien is van een spoelbak, koelkast en 4-pits gastoestel. Ook is hier rekening gehouden met vele opbergmogelijkheden. Aan stuurboord zijde is ook een lange tafel geplaatst welke aansluit op de stuurboord langs bank en welke ook voorzien is van een losse bank aan bakboorzijde en 2 bijbehorende stoelen. Voor deze bank bevind zich de kaartentafel. Aan bakboordzijde bevind zich de natte cel met een ruime douche en een elektrisch jabsco pomptoilet. Voor de natte cel bevind zich nog een lange bank en nog vele opbergmogelijkheden. Aan stuurboordzijde bevind zich de toegang naar de ruime eigenaarshut welke voorzien is van eigen spoelbak en een zeer ruim 2-persoons bed. Aan bakboorzijde bevind zich ook een toegangsdeur welke naar de 2 gasten hutten leid. De eerste gastenhut beschikt over een stapelbed waardoor er 2 éénpersoonsbedden zijn gecreëert en ook deze hut beschikt over een eigen wasbak. Wanneer u zich door de waterdichte deur naar de voorste gastenhut begeeft vind u daar 2 éénpersoonsbedden en nog een ruim twee persoonsbed. Deze hut is ook door het dirksluik op het voordek te bereiken.

Motor, electra, water

Vermogen:122 PK
Merk:Ford
Aantal motoren:1
Brandstof:Diesel
Brandstoftank:600L
Koeling:Indirect
Aandrijving:Schroefas
Meetinstrumenten:Ford
Boegschroef:Side-Power 12 PK in tunnel met dubbele schroef
Spanning:12/24/230V
Bedieningspaneel:X
Accu:1x start, 6x 200 Ah service, 24V boeg
Acculader:Victron Energy
Dynamo:Ford
Omvormer:Victron Energy
Waterdruksysteem:Hydrofoor
Warm water:Maritime Booster
Watertank:+800 L
Vuilwatertank:75L
Walstroom:+ kabel
Voltmeter:Victron
Toerenteller:Ford
Brandstoftankmeter:Ford
Oliedrukmeter:Ford
Overig:
Motor is een gereviseerde Ford scheepsdiesel voorzien van een nieuwe keerkoppeling (2011) en is ingebouwd middels flexibele koopeling en stuwdruk lager. Deze Ford scheepsdiesel maakt een zeer verzorgde indruk en heeft met ruim 120 PK genoeg vermogen voor het schip. In combinatie met de Side-Power boegschroef maakt het dat dit schip makkelijk te manouvreren is voor een schip van dit formaat.

Tuigage

Type:Gaffelgetuigd
Lieren:Strikwerda Vallier, Strikwerda Ankerlier, 2x zwaardlier, 2x foklier, 2x bakstag lier
Zeilen materiaal:Dacron
Grootzeil:Dacron Gaffeltuig
Grootzeil reefsysteem:bindrif
Fok:Dacron
Fok reefsysteem:Bindrif
Kluiver:+ kluiverboom

Navigatie en electronica

Navigatieverlichting:Compleet
Diepte:Raymarine ST 60+
Marifoon:Ray240E VHF
Kaartplotter:Garmin

Uitrusting

Anker:+ Ketting
Ankerlier:Strikwerda Ankerlier
Stootwillen, lijnen:Compleet

Veiligheid

Lenspomp:4x
Waterdichte deur:naar voorcabine
Gasbun:Buiten

Vraag meer informatie over de Lemsteraak Bries

Naam:
Telefoonnummer:
E-mail adres:
Vul de veiligheidscode in: